Äh taas. Tuska on tosiaan tänä viikonloppuna. Useampikin ihminen kaveripiiristäni on sinne menossa. Itse en kuitenkaan ole, koska ei vaan iske omiin kiinnostuksenkohteisiini se. Siksi minulla onkin vaikeuksia ymmärtää miksi automaagisesti oletetaan, että jos toisella paikkakunnalla asuva kaverini tulee viikonlopuksi pk-seudulle osallistuakseen tapahtumaan, jolla ei ole niin mitään tekemistä minun kanssani, hän myös majoittuu luokseni. Mitätä?

Ei siinä mitään. Kyllä minä mielelläni tuon kaverin majoittaisinkin, mutta kun avokkini on tämänkin asian sopinut jo reippaasti etuajassa, eikö olisi reilua että minultakin kysyttäisiin - tai mikä tärkeintä - minua edes informoitaisiin asiasta. Tätä majoitusta tarvitsevaa kaveria en syytä, hänhän oli jo kysynyt majoitusta ja sopinut asiasta reippaasti etukäteen: lähinnä tuo avokin käytös taas harmittaa, kun ei vaan voi kertoa näistä suunnitelmista. Nyt kävi siis niin, että kaverini soitti sitten keskiiviikkona että mihinkäs aikaan torstaita sopisi ilmaantua. Olin pikkaisen hämmentynyt.

Muutenhan tämäkin olisi sujunut hyvin, mutta majoitinpa tuohon aikaan päällekkäin vielä kahta muutakin kaveriani ja jos olisin tiennyt että yövieraita on tulossa lisää niin olisin ehkäpä järjestänyt asiat toisin. Esimerkiksi niin että kaikille olisi oikeasti löytynyt nukkumapaikka.

Ei huoh.